deníček událostí z tábora

 

31.8.2023 - čtvrtek

Poslední celý den turnusu! Během dopoledne se přesouváme k Bitvě o Sodden, jedné z nejvýznamnějších událostí Nilfgaardského tažení proti Severním Království včetně Temerie. Všichni se tedy převtělují do vojáků účastnících se boje na luky, nejdřív na planinách kolem hradu a později i obléhání pevnosti samotné.

Odpoledne se zase vracíme zpátky do Drnoriště a nyní můžeme poodhalit zákulisní dění, které probíhalo v průběhu Turnusu, ale nemohli jsme to uveřejnit kvůli táborníkům, kteří se ho přímo neučastnili. Drnoriště a blata kolem jsou totiž ovládána prastarými bytostmi, nazvanými mnoha jmény. Tři sestry, milostivé dámy, nebo také dámy lesa. Tyto tři babice jsou starší než sám čas a starají se o dobro vesnic v Křivušských blatech. Nenechme se ovšem mýlit. Čarodejnice očekávají od vesničanů dary a to ne ledajaké. Chtějí aby se k nim lidé modlili, dávali jim své uši, ruce, oči a občas i nějakého sirotka, kterého by snědly. Ve středu večer dostali vesničané od babic ultimátum, aby vyhnali či zabili všechny cizáky z Drnoriště, tzn Nifgaardské, Temerské a také zaklínače. Ti , kdyby byli vyhnáni,  by zemřeli v bažinách. Proto se všichni scházejí na poslední, velké vesnické radě kde se snaží najít řešení. Tím je, se sestrám postavit a zbavit se jich jednou pro vždy. Mezi účastníky jsou ale lidé, kteří na Dámy nevěří, či ti, kteří se k damám fanaticky modlí a přímo jim slouží. Pomocí starých deníků jednoho z prvních zaklínačů zjišťují složitý rituál jak se jich zbavit. Večer všichni tedy vychází na strastiplnou pouť do hlubin bažin a lesů aby je vyřídili. Cesta ale není jednoduchá. Nejdřív všichni musí uhasit vesnici, kterou babice v hněvu zapálily a poté projít mnoha nástrahami, kterými se dámy lesa chrání. Mnoho postav účastníků po cestě umírá, ať už rukou babic, nebo rukou ostatních z výpravy. Někteří se dokonce těsně před cílem rozhodují, že v cestě nebudou pokračovat, protože i samotné poražení sester je velice nebezpečné. Následuje epický boj s čarodejnicemi, kde v poslední minutě pár přeživších babice poráží.

Tím končí i celý příběh ze světa zaklínače. Odebíráme se tedy k čarostromu přivítat na táboře nováčky a poté k celotáborovému ohni posedět u kytar a sdělit si zážitky. Zítra nás už jen čeká úklid a odjezd. 

-Kuba

26.8.2023- Sobota

Po příjezdu všech táborníků jsme si dali společný oběd a vyrazili na seznamovací hry. Byla vysvětlena pravidla i principy fungování Larpových (z Live-action-role-playing) her které nás v průběhu celého zaklínače čekají. Večer se táborníci rozdělili na čtyři skupiny. Jedná se o vesničany z Drnoriště, zaklínače a armády Temerie a Nilfgaardu. Zaklínači se na začátku příběhu octli v jejich baště Caer Morhen kde si opakují výcvik a trénují na své budoucí lovy monster. Vesničané se mezitím pustili do oslav slunovratu a pomalu se sžívali se svými postavami a poznávali ostatní sousedy. Ani netušili že jejich zastrčená a chudá vesnice je velice důležitým strategickým cílem mezi sebou válčících armád Temerie a Nilfgaardu. Nadvláda nad vesnicí by mohla získat převahu jedné či druhé strany, která by zajistila převahu nad regionem Velenu. Proto se jednotky armád vydaly přímým pochodem do Drnoriště. Bohužel naši vojáčci netušili že se ves nachází uprostřed Křivušských blat plných monster a všelijakých nebezpečí. Bohužel ani jedna ze stran svou strastiplnou cestu nedokončila a všichni kromě jednoho svědka v bažinách padli. Byla to monstra? nebo snad něco horšího co vojáky rozprášilo?? kdo ví...


27.8.2023 - Neděle

Dnes dopoledne se vesničané Drnoriště probouzí do vesnice plné práce. Musejí se postarat o svá stavení a tak se mohou věnovat sečení svých políček, mletí mouky, šití, práci u kameníka, získávání jídla a přípravě dřeva na zimu. Tyto činnosti jim zajišťují suroviny, které jsou pro další život ve středověké vesnici naprosto nezbytné. Během té doby trpasličí Výšestarosta (je háklivý na svou výšku) Brumbil pravidelně svolává vesnickou radu. Nilfgaardští i Temerijští po včerejší ztrátě Larpových charakterů získávají nové postavy, které jdou na dobytí vesnice trošku moudřeji než jejich kolegové, kteří padli v bažinách. Převlékají se za nádeníky a různé tuláky kteří se nechali v noci provést skrz bažiny pomocí vesnického hajného Emilka. Snaží se zjistit jak ves funguje. Příchod cizinců donutil vesničany založit nový hostinec a ustanovit pravidla pro další vesnický život. Zaklínači na Caer Morhen cvičí šerm a učí se zaklínačská znamení. Odpoledne zaklínači vyrábějí elixíry a poznávají monstra, která náš svět sužují. Během té doby se Drnoriští obyvatelé věnují výstavbě vesnice s pomocí surovin, které dopoledne získali. Ve strategické hře budují postupně ekonomiku, najímají si nové dělníky a hromadí bohatství. Nilfgaardští a Temerijšťí se dozvídají o přítomnosti špehů nepřítele a snaží se za pomoc s výstavbou vesnice získat na svou stranu vesničany. Večer se celá vesnice a armády vydávají do lesa si vyřídit účty. Na bojišti padá velice rychle tma a mlha jež napomáhá celé atmosféře středověké bitvy. Z lesa se ozývá cizí smích a objevuje se rudá mlha, jež všechny po předchozích zkušenostech s bažinami vyděsí a bitvy je v mžiku zanecháno. Po útěku do bezpečí vesnice přichází diskuze o tom co dělat s tajemnou silou v okolních lesích a bažinách. Zaklínači se mezitím vydávají na lov nekromanta a jeho skupiny nemrtvých. Po tuhém boji nekromanta poráží a tím dokončují svůj výcvik a rituály dospělosti. V noci se vesničané vydávají do svatyně udobřit si dámy lesa a při cestě zpět naráží na vlkodlaka. Je jasné že zrůdou je někdo z vesnice. ale kdo?

28.8.2023 - pondělí

Dopoledne se naši táborníci přesunuli do dob minulých, kdy se odehrála v našem světě konjunkce sfér. Hráči se jako původní lidé setkávají s šíleným prorokem mluvícím o konci světa, který lze přežít jen tak že se pod jeho vedením přesunou do nového světa. Tam objevují sílu prvních mágů a snaží se získat jídlo pro svou čerstvou komunitu. Odpoledne, už zpět ve svých rolích, se zaklínači v rámci dračího doupěte přesouvají do Velenu a poprvé slýchají o Drnorišti. Ve vesnici dochází k hádce mezi starostou a veliteli armád, protože starosta bojovníkům zabavil zbraně a nedodržel slib, že jim je ráno vrátí. Proto Nilfgaardští a Temerijští vyráží dobýt sklady, a nakonec i radnici. Ke konci získávají zbraně a opouštějí vesnici. Večer se vesničané vydávají do bažin stopovat vlkodlaka, kterého nalézají v lidské formě a rozhodují se zda-li souseda z vesnice-vlkodlaka zabijí. Nakonec ho pouze uvězní do řetězů, ale nebožáka nechávají žít. Armády budují své kempy za hranicemi vesnice, neboť tam stráví velkou část dalšího dne.

 

29.8.2023- úterý

Celý den probíhá velká larpová hra. Hráči se jako své postavy pohybují po vesnici a okolí a plní mnohé úkoly. Jídelna se mění na hostinec, na nástěnce jsou vyvěšeny lístečky odkazující na různá trápení vesničanů a téměř u každého organizátora je úkol další. Nejedná se jen o monstra, ale i o různé hledání pokladů, zbojníky přepadávající obchodní stezky a práce ve vsi. Dovolte mi popsat některé z nich:

-vývěska hráče upozorňuje na příšeru uvázanou ke stromu v lesích, ti ovšem nacházejí krásnou dívku, která je prosí, aby ji osvobodili. V momentě, kdy se jí pokusí pomoci, se promění v krvežíznivou bruxu (upír) a napadne je. 

- Druid si potřebuje vyzkoušet své bylinky a lektvary na lidských pokusných králících, pokud hráč druidovi pomůže, získá na určitou dobu různý efekt, jakožto halucinace (hráč byl přesvědčený nad vesnicí krouží drak), slepotu, či že se bude moci pohybovat jen chůzí pozadu.

- V temném tunelu se ozývají zvuky strašlivé příšery, pokud do něj hráč vstoupí, objeví malé děvčátko, které se mu vysměje, že jde jen o žert a poprosí hráče, aby o tom neřekl jejímu tatínkovi hospodskému, který by jí dal na zadek.

- karbaník hrající o prokletý amulet, který nelze sundat a způsobuje bolest břicha. S tím dokáže pomoci pouze druid schopný ho odčarovat.

- eskorta obchodníka s povozem, kterého přepadnou čtyři banditi, které lze přemoci mečem, či je uplatit.

-děvečka která v hostinci přebrala a chce, aby ji hráč odvedl domů.

Celodenní larp vrcholí velkým bojem v noci s mlhavci, kteří se hemží v lesích.

Doplním jen že za splněné úkoly hráči získávají zlato, které lze utratit v hostinci za jídlo a pití, či u kováře za různá brnění a zbraně.

30.8.2023 - středa

Zdravíme z Drnoriště! Dnes ráno se kvůli dešti věnujeme klidovým aktivitám, kvůli sychravému počasí. Hrajeme deskové hry, saunujeme se a hraje se na kytaru. Během odpoledne se objevuje nejstarší obyvatel vesnice, známý mezi lidmi pouze jako děda. Varuje všechny že přichází na všechny zkáza. Vždy když se prý v okolí vsi objeví mlhavci, zasáhne všechny podivná choroba. Táborníci ztrácejí příčetnost a jakékoliv vzpomínky. Aby nedošlo k totálnímu masakru v Drnorišti, vysílá všechny do bažin, kde budou muset několik dalších dní přežívat. Označuje na mapě místa, kde by se mohly nacházet sklady s jídlem a zbraněmi. Hra probíhá na tři kola. Dvě jsou odpoledne a jedno večer. hráči bojují o přežití, vznikají a zanikají různé aliance a ke konci přežívá už jen hrstka drnorišťských. 

31.8.2023 - čtvrtek

Poslední celý den turnusu! Během dopoledne se přesouváme k Bitvě o Sodden, jedné z nejvýznamnějších událostí Nilfgaardského tažení proti Severním Království včetně Temerie. Všichni se tedy převtělují do vojáků účastnících se boje na luky, nejdřív na planinách kolem hradu a později i obléhání pevnosti samotné. Odpoledne se zase vracíme zpátky do Drnoriště a nyní můžeme poodhalit zákulisní dění, které probíhalo v průběhu Turnusu, ale nemohli jsme to uveřejnit kvůli táborníkům, kteří se ho přímo neučastnili. Drnoriště a blata kolem jsou totiž ovládána prastarými bytostmi, nazvanými mnoha jmény. Tři sestry, milostivé dámy, nebo také dámy lesa. Tyto tři babice jsou starší než sám čas a starají se o dobro vesnic v Křivušských blatech. Nenechme se ovšem mýlit. Čarodejnice očekávají od vesničanů dary a to ne ledajaké. chtějí aby se k nim lidé modlili, dávali jim své uši, ruce, oči a občas i nějakého syrotka, kterého by snědly. Ve středu večer dostali vesničané od babic ultimátum, aby vyhnali či zabili všechny cizáky z Drnoriště, tzn Nifgaardské, Temerské a také zaklínače. Ti i kdyby byli vyhnáni by zemřeli v bažinách. Proto se všichni scházejí na poslední, velké vesnické radě kde se snaží najít řešení. Tím je, se sestrám postavit a zbavit se jich jednou pro vždy. Mezi účastníky jsou ale lidé, kteří na Dámy nevěří, či ti, kteří se k damám fanaticky modlí a přímo jim slouží. Pomocí starých deníků jednoho z prvních zaklínačů zjišťují složitý rituál jak se jich zbavit. Večer všichni tedy vychází na strastiplnou pouť do hlubin bažin a lesů aby je vyřídili. Cesta ale není jednoduchá. Nejdřív všichni musí uhasit vesnici, kterou babice v hněvu zapálily a poté projít mnoha nástrahami, kterými se dámy lesa chrání. Mnoho postav účastníků po cestě umírá, ať už rukou babic, nebo rukou ostatních z výpravy. Někteří se dokonce těsně před cílem rozhodují, že v cestě nebudou pokračovat, protože i samotné poražení sester je velice nebezpečné. Následuje epický boj s čarodejnicemi, kde v poslední minutě pár přeživších babice poráží. tím končí i celý příběh ze světa zaklínače. Odebíráme se tedy k čarostromu přivítat na táboře nováčky a poté k celotáborovému ohni posedět u kytar a sdělit si zážitky. zítra nás už jen čeká úklid a odjezd. 

-Kuba


Diskuzní fórum není k akci založeno.