Deníček události na táboře

Den dvanáctý - čtvrtek - 25.7.2019

Kalimera - tak poslední zpravodajství z Dračí Skály je tady!

Vzhledem k vedrům přehazujeme poslední celotáborovou hru - střetnutí s Kriem - na dopoledne. Ráno odchází všichni dospělí k lesu oděni a namalováni do černých barev. Děti vede Odysseus, Honzíík a doktor Kamil v bílých trikách k jistému a konečnému střetnutí. My černí si zatím nacvičujeme pochodovou formaci a hulákání - bílí řekové si připravují na nás past. Bojovka se hraje na fáborky navázaní na ruce - tato fáborky se musí strhnout.

Řekové se na nás vyřítili ze třech stran, konec titána Kria je nevyhnutelný. Podařilo se mu však s sebou do hlubin stáhnout Odyssea.

Dopolední program pokračuje hrátkami ve vodě, na hřiště dáváme plachtu , natahujeme hadici, kropíme jak plachtu tak děti, další oddíly hrají pod stříkající hadicí laser atd.

Po poledním klidu hrají oddíly poslední oddílové hry, současně si drobně pracuje - 6 oddíl připravuje vor - i když ještě sám naví na co.

Den ubíhá při hrách, v bazénu při osvěžení , na hřišti pod rozprášenou vodou...

Večer se tábor schází na nočním nástupu kolem 21:00. Přecházíme k bazénu a rozestavujeme se pod vlajkami podél zábradlí. Na vodě bazénu pluje vor a na něj zahalena postava Odyssea. Do pasu ve vodě stojí kněz, Honzíík připomíná kdo to byl Odysseus , jakými nebezečenstvími nás provedl a položil mu na oči dvě mince. Přichází Hádes pro duši a pak všichni odstupují. Na břehu se mezitím připravují 3 střelci a zapalují své šípy. Hned první šíp zapaluje vor, který silně vzplál. Nálada je pochmurná,ale slavnostní. Po minutce začínáme hrát a zpívat. Jako první je tu Honzííkova balada "Troja", kterou na dvd nenaleznete ( je moc čerstvá) pak táborová hymna i veselá píseň Odysseus ( viz odkaz tady na stránkách).

Rody se pak schází se svými veliteli a královnami aby se společně zamysleli a rozloučili. Od nynějška nás bude čekat již jen závěrečný - slavnostní a loučící program.

Toto je  poslední zpráva co dávám na stránky. Nyní nás dospěláky bude čekat hodně kmitání k uzavírání tábora, pálení dvd, organizace závěru tábora. Závěr tábora máme vždy stejný. Dnes dětí bude čekat poslední dopolední program s oddíláky, odpoledne bude 2 hodinovka naruby, kdy se z dětí stanou oddíláci a my se staneme dětmi ( vznikne tzv organizovaný chaos) a předtím milá hra Living colours - kdy využijeme veder, rozdělíme děti na 3 skupiny a budou se navzájem snažit přebarvit barvou trika soupeřů.Barvy - potravinářská barva ve škrobu bude matlána pějně rukama...

Večer slavnostně zapálíme táborový oheň a nastan čas posledního soudu dospěláků v režii 9 oddílu.

Zítra po snídani odejde celý tábor k mohyle a nováčci zde dostanou svůj pas. Zde se nachází kameny všech, kteří kdy na Dračí Skálu začali jezdit.Nováčci - děti položí zde svůj kámen. Místo má svoji slavnostní magii.

Odpoledne nás bude čekat příjemné jarmarkové odpolko, kdy si děti budou utrácet své vydělané zlaté drachmy . Budou moci si za ně koupit jednak nějaké blbinky a ceny, bude fungovat opékání buřtíků, bramborových lupenů, hospoda, jukebox. Děti si budou razit mince a dostanou razítka do svých pasů. Večer, kdy my dospěláci budeme dávat do kupy vybavení klubovny a uklízet, zaduní rozlučková - poslední zmítačka.

Druhý den uklidíme tábor, pobalíme si věci a pak už nasedneme do autobusů a uvidíte nás  v Hradci a všude tam kde jste doma se najednou objeví špinaví a unavení řekové po své dlouhé odyssee

Děkuji za Vaši podporu, za sledování stránek, za psaní dětem a za Vaši důvěru vůči Dračí Skále. Můžete se těšit na příští rok , téma zatím ještě není určeno - hodně to však vypadá oživení pc hry - Warcraft  to ale hodně předbíhám, ozvu se vám v této věci  v prosinci - mejlem.

Pro starší děti budeme pořádat během jarních prázdnin tzv zimní turnus, naplněn hrami sportem i zážitky, pod vedení Honzííka.

Nově jsme otevřeli i možnost pro třídy formou škol v přírodě v termínech květen/ červen s filosofií plného prgramu - přebrání dětí v pondělí, odevzdání v pátek - vše mezi tím v naší režii. Případní kantoři se mohou podívat na první reference na záložce škola v přírodě...

Všem , kdo jste nám psali zprávy s podporou děkuji Vaše řádky jsem si dovoli vložit do reakcí rodičů, - ale nestíhal jsem reagovat.

Ahoj - či naposledy Já su, Já sas, Kaliméra, Kalispéra

Hlavas

 

Den jedenáctý - středa 24.7.2019

Kalimera! Za chvíli odcházíme na souboj s titánem Kriem, proto budu muset za minutku - aniž bych dopsal deníček - odejít s dětmi. Během dne však deníček samozřejmě dopíšu. Na klubovně nyní vládne tmavá atmosféra, protože se všichni maluje a oblékáme do černých barev a za chvíli se utkáme s dětmi - budeme reprezentovat zlého titána Kria. Musím však doplnit včerejší den.

Dopoledne bylo oddílové - 1. oddíl hraje čelovku - stará a oblíbená hra - 2 barvy čísel na čelo, které musíte v lese chránit před přečtením , lesem zní 345 modrá z lesa ven. Pakliže mám modrou 345, byl jsem zasažen  a odcházím čekat na další kolo... 2 vyrábí paracordové náramky, 3 staví chrámy v lese, 4 a T oddíl hrají společně počítačovou hru Warcraft předělanou na reálnou formu, 5- hraje slepou  a Středověk, 6 hraje na hřišti lasery spolu s 8 oddílem , pak se saunuje, 7 začíná saunou, pak hraje klidné povídavé hry, 9 a 10 oddíl je Wall street a obchoduje na burze ( pojmy dividenda , akcie, rizikovost, majoritní podíl apod, zní kolem srubů, kde se sučasně vyhlašují výsledky.

V poledním klidu zájemci přicházejí na poslední ostrovy - navštěvují ostrov šelem. Na ostrově je v poslední místnosti ve velké kleci týrán medvěd.

pokračování:

V jiné místnosti se nachází systém pák, které uolňují některé dveře a jedna z nich, barevně odlišená otevírá samotnou klec medvěda. Jsou průzkumníci, kteří nástrahami procházejí hladce, jsou i tací co si stoupli před klec tuto otevřeli a divili se když je medvěd sežral ( má sílu 50). Jedna z posádek je oblažena přízní bohyně Artemis (Sobotka) díky níž jsou schopni na jednu ránu skolit zvíře a Sobotka si to užívá.... Na závěr však byla krutost odměněna tím, že se k nim nepřidal hrdina..

Odpoledne pokračuje po oddílech - 1. oddíl uklízí a za odměnu se jede projet do terénu táborovým vojenským uazem - holky ječely ( nadšením) div jsem neohluchl. Ve zbytku času skládá básničky. 2hraje na louce hry , pak sbírá papírky kolem tábora - taky si vysluhuje uaz, 3  a 4 - hrají v lese Siamská dvojčata,stejně jako 5. oddíl. 6 oddíl je natěšen na bitvu larpovými meči v lese ( larp - to jsou gumové nebo molitanové meče a určitá tématická role účastníka), 7 čeká závod po trase, kdy musí správně odpovídat na otázky, přitom se ovšem měří celkový čas, 8.- šifruje tajné zprávy, 9 jede vlakem na Sibiř, 10 buduje vodopád - viz foto, konečně T hraje pašeráky.

Večer máme složen ze 3 částí - v té první se scházíme  a sledujemejak nás jako celé řecké Odysseovo loďstvo napadl titán Krios, který je poslán samotným Poseidonem ( Poseidon nás nemá rád...). Sedíme v hangáru a sčítáme celkovou sílu všech našich malých řeků - to co mají na kartičkách.  Můžete se podívat na jednu z fotek, kde je vidět jak se dařilo jednotlivým státům i jednotlivcům. Přestože naše síla je velká, Krios je o několik desítek bodů silnější. Padneme tedy? V hangáru nastává hrobové ticho... Ale - kde je Odysseus? Dosud jej nikdo nespatřil. Prý přebývá u nějaké sličné lučištnice a nechce su ani vycházet. - Všichni si prohlíží své lučištnice , ale Odysseus nikde. Náhle se otevírají vrata a vstupuje muž v plné zbroji ( Honza zástupce) . Hle  - on je Odysseus, má krtu a jeho síla je 100 bodů - máme šanci zvítězit. Odysseus praví, že čas zvítězit či padnout přijde až zítra, nyní je čas zábavy a příprav na bitvu - pojďme se tedy bavit!

A je tady zmítačka.

Zmítačku přerušuje program - Ples upírů A jak to probíhá? Děti si vyberou svůj hrací pas, kde je uvedeno jestli dítko je člověk nebo upír. Pak normálně probíhá zmítačka, Kdo chce vezme svého partnera za ruku ven a tam si dají pusu. pak si ukáží pasy. Když se setkali lidé - je vše v pořádku a oba si připisují body. Stejně ta,k když se potkají upíři ( těch je ale jen 7%). Pokud si ale dá pusu člověk a upír - člověk prohrává a sám se stává upírem. Upír má z toho dvojnásobek bodů.  Člověk se ale samozřejmě může bránit a to tak, že sice vyjde ven, ale parnerovi pusu nedá, místo toho vezme centrofix a udělá mu na čelo kříž, čímž ničí upíra a sám získává 2 body. Jak to bývává, zvítězili a rozmohli se upíři.

Pak už se jen dokončuje taneční zábava a my jdeme ladit zítřejší závěr celotáborové hry.

Kalimera a já su

Hlavas

Den desátý - úterý - 23.7.2019

Kaliméra, tak mám pocit, že jen jsem dopsal jeden deníček, už píšu další. Letí nám to jako blázen. Máme před sebou dva poslední dny celotáborové hry , pak bude následovat klasické uzavírání turnusu - kdy máme program vždy stejný. To ale popíšu v následujících dnech.

Dopolední program je oddílový - 1 a 3 oddíl pořádají řecké závody, 2 a 4 se spojují a účastní se golfového turnaje, 5. střílí z luků, 6. se obaluje obrovským balonem - a řádí na hřišti - Bumperball ( máme už nějaký balón pichnutý - vlastními silami budeme lepit trhlinky), na 7 oddíl padá Athenina moudrost,  kluci z 8 oddílu se seznamují se zbraněmi a bezpečnou manipulací , 9 oddíl připravuje poslední soud ( to už je jasný signál blížícího se konce turnusu - během posledního soudu u závěrečného ohně děti odsuzují dospěláky k různým - i komickým trestům), 10 se saunuje a pak je čas i na černé historky, T-čko je po noční hře, odpočívá a k tomu hraje logické a psychohry.

V poledním klidu, během plavby Odysseových lodí doplouváme na ostrov Aiolů - děti trochu mateme tím, že je to naprosto přátelský ostrov, kde nám král nabízí uzavřený tlumok se zlými větry. Řada posádek reaguje stejně jako posádky Odyssea a nakonec tlumok ve zvědavosti otevírá - tím si vysluhují kartu Risku ( komické tresty jsou řešeny hned na nástupu či v nejbližších okamžicích - Tantalovo prokletí - posádka s sebou tahá kufr, zasažení Grgonami - posádka si musí na nástup udělat křídla a obletět ( oběhnout)nastoupený tábor a spousta dalších...

Odpoledne kotvíme v rámci celotáborovky u ostrova malomocných. Jsou vytvořeny koalice po dvu státech a je úkolem každé koalice bránit své území před nákazou a naopak zárodky nákazy přenést mimo své území - na cizí stát. Hranice samozřejmě jsou znakem státnosti a tak si své hranice státy brání - na svém území bojovník vítězí , mimo své území útočník dotykem prohrává. Nákazou jsou malé nálepky , které útočníci zanáší na cozí území na rastrovaný papír na stromě. Hra je nová, má porodní chyby , které se snažím ihned doladit tak aby děcka nezůstaly jen hlídat vlastní stromy a hranice, ale aby získala dynamiku pohybu. Dokonce zařazujeme rotaci území. Je vedro, dokonce se v lese i začalo prášit a tak hru , která nakonec je velmi zajímavá, zbytečně neprodlužujeme a celý tábor končí v bazénu.

Po večeři se těšíme na klidnější večerní program, 1 oddíl smotává deky a jde si zkusit dekomlat, 2 se učí práci se sekerou a jiné tábornické dovednosti, 3 jde po stopách Medůzy, 4. tráví večer v pirátské knajpě - viz fotky, 5. řeší Grdický uzel, 6. - hraje larpovou hru a tvoří si k ní osobní postavy s charaktery, 7 a 8 oddíl dobývá a obsazuje nová území znalostní hrou ( dnes tam sídlí Spojené Státy), 9 je v sauně, 10 hraje vzducholoď a T-čko je spolu se 4 - jak jsem již psal, v pirátské knajpě na hradě a ve sklepení.

Přichází noc, ochlazuje se, malí kluci si rozdělávají malý strážní oheň a my můžeme jít po poradě klidně spát, protože hlídají malí-velcí chlapi ze 2 oddílu.

Pro pobavení jsem vám dal trochu lechtivých hlášek ze života do odkazu hlášky 2 turnus 2019. Většina těchto hlášek zní z klubovny , bez přítomnosti dětí.

Děkuji také za Vaše reakce - dávám je do odkazu Reakce... Jsme rádi s celým týmem, že jste - snad - alespoň ti z vás co nám píšete - spokojeni.

Kalimera!!

Hlavas

Den devátý - pondělí 22.7.2019

Kalimera! Je tady zpravodajství z Dračí Skály!

Ráno po rozcvičce a snídaní se scházejí jednotlivé barvy a mimo jiné zjišťují i celkovou sílu států ( součet všech sil na kartičkách i s různými výhodami). Nejsilnějším státem jsou mezi řeky černé Athény (403), zelený Rhodos (390), modré Théby(343), bílý Korinth (308), červená Sparta (304) a na chvostě žluté Mykény (274). Dopoledne se 1 a 2 oddíl věnuje tancování, 3. ukončuje své soutěže na vlastních Olympijských hrách, 4 prochází tábor a uklízí ( pochvala) a pak se již naplno věnuje lukostřeleckým soubojům, 5 - válečné koně a setkání s Medůzou, 6, se dostává do suboje špionů Řeckých a Perských - čelovka, 7 tvoří minigolfové hřiště v lese a pak si dává golfové hry, 8 - rekonstruuje trestné činy,  T-čko tvoří vlajku. 9 a 10 nenapíšu, protože oba oddíly jsou na nočním bivakování v lomu a vedoucí tím pádem nebyli na noční poradě.

V poledním klidu tady máme další ostrov - tentokrát jde o ostrov Kyklopa a opakuje se úplně přesně to co se přihodilo ve starých bájích. Snadno ale zjišťuji, že děti nesplnili /až na Betona/ přípravný úkol - přečíst si staré řecké báje a pověsti. Dle nich totiž Odysseus snadno prchl tak že se on a jeho druhové přivázali k ovcím a nechali se jimi vynést. Naše děti po dlouhém přemýšlení situaci vyřešili vyvražděním ovcí a oblečením si jejich kůží na vlastní tělo. Toto řešení samozřejmě fungovalo na oslepeného kyklopa také a dětem se podařilo z Kyklopovy jeskyně uniknout. Mě to však mnohé prozradilo.

Odpoledne je pro mladší polovinu tábora 1-4 připravena za asistence celého t-čka zážitková hra Trhlina v Hádově říši. Děti se setkávají pod vodopádem se samotným Hádem a pak putují jeho říší. Hra se dohrává v noci jako noční hra.

5 hraje městečko v Řecku Nohintos, 6 se účastní bitvy u Thermophyl, 7 a 8 si užívají novou hru odílových vedoucích Šeja /zatím netuším o co přesně šlo/ a T-čko je s mladším táborem.

Večer je také oddílový - jak už jsem psal 9 a 10 oddíl odchází do lomu , kde dnes budou nocovat ( samozřejmě i s oddíláky,), 1. oddíl objevuje starou a tajemnou knihu ( staré řecké báje a pověsti), 2 oddíl si připravuje kameny pro nováčky ( každý nováček na konci tábora dostane pas Dračí Skály a položí svůj kámen na mohylu neznámého plyšáka...),3 a 4 je zasažena Afroditiným kouzlem a tvoří z vlastních těl sousoší lásky, 5 a 6 hrají Prince a princezny - poznání toho druhého do páru, 7 se připravuje na spánek na hradě a hraje si zde klidné a příjemné psychohry, 8 střílí z luků na terč, konečně T-čko staví a buduje vlajku. T-čko dnes v noci čeká zážitková hra Stalker - ta proběhne pouze pro dobrovolníky - celkem jich je 7 - a její čas přijde nad ránem.

Blíží se pomalu poslední třetina tábora, fotky , které dávám na stránky jsou jen zlomkem celkového balíku fotek. Na konci tábora je vypálím na dvd , přidám táborové písničky, možná nějaký kousek videa a tato dvd budou pro děti k dispozici.

Máme ještě jednu novinku - máme tady malý bufet s několika sladkostma, pohledama a známkama - ten se otevře jen na chvíli kolem večeře. No a Radka s Chalupou začali děti učit matematiku - děti si samy počítají útratu a mohou si vybírat tak dlouho dokud neudělají sčítací chybu.

O kuriozity není nouze, jedna štíhlá dívka z 5 oddílu  s rovnátky sčítá 15 a 17 je 43. Radka se jí ptá " copak jsi měla dívenko za matematiky? " - "jedničku..." no další komentář nechám na vás...

Také se pomoci tohoto "bufetu" podařilo vyřešit odhazování papírků, pecek apod ( to děti dělají rády) - je vyhlášeno, že pokud Radka během dne najde jediný odpadek, papírek od bonbonu - bue bufet uzavřen - a ono to fuguje. Co jsme tuto novinku aplikovali máme tábor bez jediného papírku...

Právě probíhá snídaně, máme čaj, měkoučké čerstvé rohlíky ( i malé děti spořádají 2-3) a masovou pomazánku. Z okna jídelny sledujeme návrat 7 oddílu z hradu, a Stalkerovce - ti jsou sice mimořádně svěží , ale únava je jistě dostihne - budou mít volno aby nabrali sil.

Zpravodajství dnes končí a zpravodajové z Dračí skály se těší na zítřejší setkání!

Já su

Hlavas

 

 

Den osmý - neděle 21.7.2019

Kalimera!

Je neděle a my máme možnost si prospat chvíli déle. I rozcvička odpadá.Vše nám funguje, marodka je prázdná.

Dopolední program je odpočinový - celý tábor odchází na borůvky. Náš pobyt v lese v minulém týdnu zmapoval místa s borůvkami a my jdeme téměř najisto, i tak je ale borůvek poměrně málo , místa jsou řídká a sbíráme celkem asi 35 litrů tohoto fialového pokadu. Dětem rozdáváme půllitrové kelímky do dvojic a samozřejmě je motivujeme aby nebyly víc fialové pusy než obsah kelímků. Za každý kelímek dáváme 2 čárky na ruku a za čárku děti odměňujeme zlatou drachmou. Nejlepší sběrači se vrací do tábora uazem. I tak máme velké množství dětí bez jediné čárky...

V poledním klidu nám prší. Operativně proto musíme zrušit návštěvy ostrovů a doufáme že odpoledne nám počasí dovolí vrhnout se do předposlední velké celotáborové hry Titáni

Odpoledne se vyčasilo a my odcházíme na hru do části lesa, které my tady říkáme Černovoda. Hra Titán navazuje na zážitky z minulé noci. Ono totiž ne jen že jsme mnozí zachránili své životy a při úprku z chrámu jsme s sebou vzali i jedno malé Titáňátko. Je to malý, zatím bezbranný Titán, ketrého se pokusíme vychovat, všemu naučit a ono se potom stane mocným nástrojem v našich rukách. Jo, jo dobrý nápad, že??

Titáňátek je překvapuvě právě šest - tolik jako je našich řeckých rodů. A tak probíhá klasická bojovka, kdy děti získávají životy jiných rodů a za ně si rychle vybírají své mládě titána. Malošci - značení šátkem je vodí , učí mluvit - to ale vůbec nejde a občas i pošlou bojovat za své barvy. Titán má 5 stupňů vývoje, kdy od minimální síly a bojové neschopnosti - postupně - opět za životy - roste a jeho schopnosti se zvyšujía to takto:

1.    Úroveň - Titán má za pasem velký šátek, je snadno zabitelný , má jeden život, chová se jako dítě, do boje se mu nechce, Pokud je zabit, oživení stojí 5 životů

2.    Úroveň - titán má normální ocásek a 2 životy, celkem poslouchá, bojuje proti nepříteli, kterého mu malošci ukážou, občas se splete

3.    Úroveň - Titán si ke svému vybavení bojovníka přidá ještě světelný meč - úderem likviduje nepřítele. Už se mu nechce moc poslouchat.

4.    Úroveň  - Titán si přibírá ještě kouli, občas ještě poslechne svého maloška - ale trucuje a šklebí se mu, občas jej i zabije

5.    Úroveň  - Titán je nesmrtelný a už nikoho neposlouchá, dává se dohromady s ostatními Titány, na sebe navzájem neútočí, ale útočí i na vlastní barvy

Co s tím ale uděláme? Naštěstí od 4 úrovně se titán začíná množit - pouští vajíčka / kinder vajíčka/. na nich je napsáno vždy číslo a písmeno. Dětem rychle dochází že by měli zkusit dát vajíčka dohromady - vytvořit řadu - ejhle dává nám to zprávu, že jediným nebezpečím pro nás i titány je Medůza. Ta sídlí v lomu ale na její ulovení či zajetí musíme použít zrcadla. A tak zatíco titáni jsou již na vrcholu a kolem nich velký prstenec dětí je vzývá svojí přízní ( jediná možnost jak je uklidnit), tak rychlá výprava po chvíli přivádí Medůzu s šátkem na očích. Jediný správně nasměrovaný pohled Medůzy na titána jej skutečně zasahuje  a Titán se mění v kamennou sochu. Jsme zachráněni! Postupně tak zastavujeme všechny titány a říkáme si , že s takovou mocí si nebudeme již zahrávat...

Večer po hře a nástupu jsme bez večeře. Proč, prtože táborem voní kouř s mnoha ohýnků a děti dnes opékají buřtíky. K ohni patří i kytary a drobné oddílové hry u ohně. U každého z ohýnků sedí dva oddíly - namíchané - kluci a holky stejného věku. Postupně v príma náladě řichází tma. Nejstarší oddíly si prodlužují večerku o svíčkový fotbal na hřišti. T-čko čeká ještě noční přechod hranic a jinak je už klid .

Jeden problém ale máme, popelnice separovaného odpadu se nám plní tak rychle, že i když je ráno vyprázdníme a pytle se zavážou k odvou, je popolenice v poledním klidu přeplněna a papírky od kokin, bombénů a jiných cukrovinek so rozlétávají do okolí. Prosím neposílejte dětem tolik dobrot. Jednak jim tady funguje i bufet, kde si mají možnost něco koupit. Potom se jim to sejde s vašimi balíky a děti se přejídají sladkostmi.

Pozdravujte v civilizaci!

Kalimera!!

Hlavas

 

 

 

Den sedmý - sobota - 20.7.2019

Kaliméro!! I tento den se toho událo hodně a já se v tom málo času rychle pokusím popsat o co šlo.

Dolpoledne se totiž 1-4 oddíl vydávají na velkou polotáorovou hru - Cesta k syrénám - mimo jiné postavy - potkávají i Mínotaura - viz foto, 5 a 6 oddíl hrají v lese pašeráky ( samozřejmě motivováno na antiku), 7 připravuje sadu příběhů - dokonalý zločin, 8 plete náramky přežití z paracordu, 9 a 10 se utkávají v bojových jamách a T-čko je povětšinou u menších oddílů a asistuje ( pomáhá v pozicích mladých praktikantů)

V poledním klidu máme pouze jeden ostrov - s medůzou, v poledním klidu probíhá také výcvik pro zájemce v sebeobraně a z altánu znějí táborové písničky s kytarou.

 Odpoledne je 1. oddíl v bludišti spolu se 4 oddílem, 2 je v lese na špačcích, 3 zapaluje n hřišti olympijský oheň a soutěží v některých olympijských disciplínách, 5 a 6 oddíl hrají Siamská dvojčata, 7 a 10 tvoří Antická sousoší, 8. oddíl je na nástupišti na bitvě lukostřelců, 9. oddíl si vymručel a pořádal sám pro sebe táborovou kavárnu, T-čko se měni v národ vodních lidí tzv Murloků - a prožívá vlastně "Strasti žabích hrdinů z Řecka"

Večer se něco chystá . Přes celý den se vedení a kdo má volno pinoží kolem podivných atrakcí, kterých tvoříme celkem 15. Večer se děti cca hodinu věnují drobnějším hrám, využívají sprchu a pokukují co chystáme. Ti nejzkušenější a neostřílenější táborníci ale tuší...

Se soumrakem se scházíme před hangárem. V tichosti oddíl po oddílu vstupuje do hangáru, který je zaplněn temnou hudbou, mlhou a v čele je nasvětlena dvojice bíle oděných čarodějů, a na stole leží cosi divného. S vykulenýma očima sledujeme rituál , kdy se čarodějové snaží vskřísit velkou postavu - Titána. Po nějaké době se jim to daří a Titán vstává - rozbíjí stůl, mává mečem- když tu ... - ozývá se zvučný hlas doprovázený hromy a kolem nás lítají blesky :

Vy lidští červi, ďábelská pýcha se Vás zmocnila...uzurpujete si výlučné právo bohů - stvořit život, jak jste zpupní a namyšlení, nevědouce, jak jste ve skutečnosti malí, nízcí a bezbranní - v porovnání s mojí mocí. Ve své naivitě a pýše jste stvořili dokonce Titána, dávného nepřítele Bohů. Tímto Vaším neuváženým, drzým a hloupým činem jste rozhněvali bohy a zejména mě, Dia... boží trest Vás nemine, zničím Vašeho Titána, Vás i tento chrám.

Zeus trestá lidskou zpupnost a celý chrám - hangár se začíná otřásat v základech - Vůdcové řeků neztrácí hlavu a ihned vyzývají své hrdiny k následování. Procházíme řadou nástrah, tunelů zlézáme zdi, podlézáme, plížíme se vodou i bahnem abychom se někteří zachránili. Ne každému se však podařilo dojít až na konec, kdo náročnou trasu nezvládl, čekali ho 2 mince na oči a Cháron...

Hra končí v noci v jídelně horkým čajem a výbornými buchtami.

Před námi je neděle, budeme vstávat později ( právě protože je neděle a jsme po noční hře)

MIlí rodiče - dnes půlíme tábor, únava se začíná dostavovat, ale mladí oddíláci regenerují poměrně rychle - navíc zítra jdeme na klidové zaměstnání - na borůvky, kdy nechám oddíláky přes dopoledne se vyspat.

Děkuji za Vaši podporu - pokud dovolíte dávám Vaše slova do reakcí rodičů, sledujte i sekci hlášek.

Já su!

 

Hlavas

Den šestý - pátek - 19.7.2019

Kaliméra!! opět letí informace rychlostí maratonského běžce z Horní Orlice do celého světa!!

Dopolední program máme oddílový - 1 a 3 oddíl - plní božské úkoly, 2 oddíl kluků nadšeně sleduje dovoz uhlí do tábora - protože v blízkosti má povídání o zbraních. Snažíme se klukům přiblížit že zbraň je nebezpečná a předvést - pokud možno i naučit tzv. bezpečnou manipulaci. 4 oddíl kluků absolvuje se 6 oddílem vojenský výcvik, 5 oddíl se učí šifrovat, 7 se dostává mezi dva znesvářené kmeny a snaží se je usmířit, 8 řádí na hřišti ve velkých balónech - bumperball, 9 a 10 oddíl - střílí z luků na nástupišti. T-čko je rozpuštěno na tento program a mládež si zkouší praktikovat.

V poledním klidu se naše řecká flotila obrací na cestu zpět a nastává tzv Odyssea - cestování a bloudění - hned tento den míjíme ostrov Gorgon, které jsou napadeny celkem 3 skupinami dobrodruhů - dvěma z nich se daří a poklad Gorgon získávají.

Odpoledne nás čeká velká celotáborová hra Přízeň bohů. Jde o nebojovou hru, která je postavena pyramidovým způsobem. Na spodní základně je 10 ostrovů, na každém z nich je oázka , která když se odpoví správně - tak pošle tým na ostrov 2 úrovně. Pokud je odpověď špatná - jste posláni na ostrov jiný - avšak na stejné úrovni. Úrovně jsou celkem 4, otázky jsou voleny jednak z české historie a jednak ze základů řeckých bájí. Honem Vám tady musím dát malí kvíz:

Jak se nazýval Egyptský bůh slunce? a) Helios, b)Ré, c) Krios

Můžete mi odpověď poslat poštou s adresátem Hlavas

Poslední ostrov - ten na nejvyšší úrovni při správné odpovědi poslal děti do otevřené kapličky, kde si mohli vybrat z mnoha benefitů a odměn - Nejlépe se dařilo jednomu ze 3 týmů zelených a pak bílých, nicméně celkově po sečtení výsledků nejvíce uspěly týmy černých Athén.

Večer je tady na oslavu konce bojů o Tróju, proto si řekové připravili vlasní oslavný bál (zmítačka v řeckých kostýmech) , doplněná velkéu řeckou venkovní hostinou. Mírně zmítačku prodlužujeme ve službě je 6 oddíl oddíláka Dědy. V noci se připravuje motivačka na velkou a náročnou zážitkovku pro T-čka - Stalker, no a další den je u konce.

Já su Hlavas, to zní divně že...?

Tak ještě jednou...

Já su!!

Hlavas

 

Den pátý - čtvrtek - 18.7.

Já su!

Ano, vím, dnes jsem si dal dost na čas, ale museli jsme si všichni přispat. Zatímco jste v nevědomé civilizaci , včera se psaly dějiny - Trója totiž v noci padla!! A to nějakou chvíli trvalo, takže děti nyní co píšu ( 7:32) ještě sladce spí. To ale hodně předbíhám.

Dopoledne je polotáborová velká hra pro mladší polovinu tábora , postavena za pomoci vybraných T-ček - Hledání ztraceného syna. 5. oddíl je v táboře a hraje hru S šátkem za zážitkem, 6 si připravuje svoji vlajku a ladí scénku k ohni, 7 se vydává  vzhůru do podsvětí, 8. se učí vrhat sekery , nože a hvězdice, 9 vyrábí louče na dnešní velký oheň a pak se věnuje výuce tábornických dovedostí, 10 staví oheň, a T je rozdělené - část pracuje pro 1-4 oddíl a část se učí na kurzu sebeobraně.

V poledním klidu je již Troja nadohled a před námi je poslední ostrov - ostrov pirátů. Opět se skupinky dobrodruhů a řeckých hrdinů vrhá pohlavě ve skupinkách na průzkum malého plochého ostrůvku, kde se však propadají do podzemí a pak ve své fantazii prochází temné a tajemné prostory a likvidují hnízdo pirátů.

Odpoledne je oddílový program kdy 1,2 a 3 oddíl spolu s 9 hrají Míčoviny, 4 a 5 jsou u velké lodi, kterou na střídačku dobývají a brání ( papírovými koulemi, meči z molitanu), 6 se zapletla do konfliktu Titánů s Bohy Olympu, 7a 8 pro změnu do války gangů, 10 se připravuje na boj o Tróju a konečně T-čko je v lese hraje drobné hry a trápí u toho i kytaru.

Večer je tady. Oobně se na něj velmi těším, zapalujeme totiž slavnostní oheň. Vysvětluji pravidla u ohně a po táborové hymně ( která začíná slovy "poslouchejte , povím vám teď bezva fór, maminka zas poslala mě na tábor...") se rozjíždí oddílový program - oddíl baví tábor. Je pravda, že v minulých letech se někdy dospělák musel obrnit trpělivostí a některé scénky prostě přežít, ale nyní - letos to byl koncert zábavy už od 1. oddílu, který program zahájil. Písničky , střídaly tanečky , vtipné scénky i satira. No i jsme se nasmáli, program byl proložen jedním kusem z pera Dědy doktora a Šamana, na kytaru zazněly jen asi 4 písničky včetně hlavní balady o řeckém hrdinovi - autor  oddílák Honzíík. Ten si ale při první bojovce zlomil ruku - takže zpíval a my ostatní jsme se snažili mu dělat kapelu. No ak to dopadlo posoudí děti, myslím, že se máme ale ještě co učit.

Jenže mezitím se naše lodě dostaly k městu Trója!

Je tady desetiletá bitva o Tróju. Hra je postavena jako nebojvá zážitková noční hra, kdy skupiny řeckých jednotek pronikají do města ( do tábora) snaží se prozkoumat jednotlivé místa opevnění a významných budov města a tyto zapálit. Nebojte tábor stojí - významná místa byla označena loučemi a byly v nich někteří zajatí řekové, kteří dohlíželi na bezpečnost, pravidla a po úplném zapálení zhasli louč a byli osvobození. Řecké jednotky - státy byly rozděleny na třetiny, museli udržovat tým - měi společný provaz, který nesměli pustit - měli lampu se svíčkou, která je osvětlovala a jako zbraň - svíčku, kterou -pokud pronikli do Tróji - na některém významném místě položili a zapálili. Trója se však bránila. Na obranu dohlížel přímo král Priamos ( Šaman) za podpory trójských gard - viz fotky. Gardisté se pohabovai podél významných bodů a jejich pozornost se zaměřovala na hluk a viditelné světlo. A tak se řekové museli snažit pohybovat potichu a světlo lampy svými těli krýt. Ti kteří splnili úkol a dovezli si na tábor štít - mohli krýt svit lampy štítem. Řekové měli tolik zbraní - svíček - kolik si přivezli děti trójských koní - celkem jich bylo 77. Zápálení 7 svíček znamenalo zničení budovy. Postupně se řekům skutečně podařilo Troju zdecimovat a dokonce zajmout krále Priama. Další dějství jsem neviděl - ale děj pkračoval v táboře řeků, kteří Priama soudili - asi jej chtěli i lynčovat ale zkušený Šaman - Priamus jim nabídl truhlici zlata - trójský poklad. No a najednou se Šaman objevil živý a zdravý mezi námi a děti si nesly truhlici.

Hra skončila po 23 hodině a najednou byl v táboře klid - My si musíme jště připravit program na další den, zkoordinovat místa, doladit detaily , ale bereme to rychle a po půlnoci je klid. Tedy o půlnoci na Olympu spí na 10 minut i bohové, čehož mohou vyžít ti , kteří mají kartu hrdiny a jít do sklepení pod Olympem. Zde se nachází totiž zásoby božských pokrmů a je možnost je ochutnat. Po hře jsou ale všichni unaveni a hrdinové daly přednost spánku.

Tak, jdeme snídat!

Kalimero!!

Hlavas

Den čtvrtý - středa - 17.7.2019

Kaliméro do civilizace!!

Pominu už ranní pravidelné rituály - budíček, rozcvička, snídaně, úklid a příprva na dopolední zaměstnání. Dopoledne je program oddílový - 1. oddíl dostává vzkaz z Olympu a plní jeho zadání, 2. se stává Mirmidony - i do názvu a zdobí si nové štíty ( ty jim celých 14 dní připravoval před táborem Honzíík), 3. oddíl - zkouší útrapy řeckých bojovníků a pohybuje se poslepu, 4.- šifruje a učí se základům 1. pomoci, 5.- hraje bagrball, 6.-plní 1. z Heraklových úkolů - oddílová celotáborová hra, 7 a 8 - spolu v ese pašují a zachycují protější pašeráky, 9.s  T a 10,  hraje na hřišti piškvorky, Laser, bumperball,

V poledním klidu nás čeká změna - naše loďstvo řeckých hrdinů má již Troju na dohled, ale v cestě nám stojí poslední z mnoha ostrovů na kterém schraňuje zlý kentaur svůj poklad 10 zlatých drachem. Jeho síla je ale veliká , pokud jej budeme chtít porazit musíme překonat sílu 80 + jeho 2 hody kostkou. A tak se v poledním klidu míhají skupinky řeckých hrdinů, kteří spojují síly a kentaura připravují o jeho poklad. Pouze jedna skupina neuspěla, na kostce nenaházela dostatečně vysoká čísla síly a jejich hrdinové přišli každý o jeden život.

Na svačinku nám naše paní kuchařky upekly skvělý švestkový koláč ale to už se připravujeme na druhou velkou celotáborovou hru. Ono totiž nevíte, že bájný Iáson, který získal zlaté rouno byl o toto rouno okraden rodem jakýchsi malých trpasličích lidí, kteří jej ukryli právě v blízkosti města Trója. Jejich potomci již dávno zapomněli kde je rouno ukrytou , ale stále nosí střípky informací v sobě . Pokusíme se je složit, rouno nalézt a jistě nám pomůže v následné bitvě o Tróju. Hra je kombinovaná - bojovka - stavěcí a luštící - malošci staví chrámy pro bohy Dia Árese a "Hermafrodita" ( to je samozřejmě vymyšlený bůh, kterého představuje Šaman a je jediným bohem , který fyzicky sestoupil z Olympu aby se podíval jak se stavba chrámů vyvíjí. Malošci navíc nesou na zádech střípky paměti - informace - kterou sbírají velcí. Informace má celkem 42 částí je psána v morseovce a očíslována. Velcí jsou rozděleni na rubače a hledače. Hledači - pouze 3 bojovníci ze starších jsou ti kteří jsou "chytří" - umí číst a jako jediní z městského státu umí číst informace na malošcích. Zbytek tvoří rubači - podle taktiky buď podporují hledače a chrání je při výpadech na cizí území, nebo brání své území, kde jejich malí staví chrámy před vpádem cizích států.

Hra je dynamická, poměrně dlouhá a státy se soustředí více na boj než na vlastní hledání a hlavně luštění. Přestože některé oddíly měly výuku šifrování, jedoduchá morseovka jim činila velké obtíže. A tak nakonec pouze 3 národy dokázaly doluštit tajemství ukrytého rouna a nakonec rouno získávají dnes s přehledem hrající Rhodesané. S velkým odstupem je následují Athény a za nimi Korynth. Ostatní státy zůstávají na místě a přes šifru se neprolamují.

Mezi malošky bůh Hermafrodit nejvýše vyhodnocuje chrám Sparty ( viz na fotkách ), které oceňujeme na nástupu.

Večer mají oddíly poměrně klidové zaměstnání - většinou se připravují na zítřejší velký táborový oheň kdy máe tradičně program - oddíl baví tábor. Mimo to sleduji že T-čko si rozdělalo oheň a připravuje masové hody, 2 vrhá sekery, 4 - hraje Majáky, 5 zkouší důvěru, 6 hraje špačky apod.

Večer má noční hlídku 8 oddíl a v táboře vládne klid. Zítra nás bude čekat Trója. Bude to noční zážitková hra - ae o tom si povíme zítra.

 

Omlouvám se fotky oddílů ještě nejsou komplet - chybí mi vyfotit ještě oddíly 2 a 6.

Milí rodiče , děkuji vám za podporu i mejly co nám i dětem píšete, je to pro nás povzbudivé!

Já su!!

Hlavas

Den třetí - 17.7.2019, úterý

Já su!!

Zpravodajství z Dračí Skály a antického Řecka je tady!! Úterý bylo bez deště, i když občas se ochladilo, občas vyšlo sluníčko a bylo krásně teplo. Vše funguje drobné závady odstraňujee průběžněm děti jsou zdrávy a marodky je prázdná.

Den byl programově kromě večerního - celý v režii oddíláků - probíhaly oddílové hry. Hned ráno se ale schází městské státy a řeší své provozní věci  mimo jiné se pokouší spočítat aktuální sílu jednotlivých kapitánů dohromady ( i když je to číslo, které neustále dobrodružstvími roste.  V úterý ráno je zatím nejsilnějším státem stát Athény - 279, následováni Rhodosem 238, a Spartou 211. Dohráváme ještě 3 kolo Arény a tentokrát samy vítězí a to celkem jednoznačně Athény.

Pokračujeme oddílovým programem - 1. oddíl zkouší žít bez jednotlivých smyslů, 2. oddíl se mění ve stavitele a staví na potoku hráze, 3. zahajuje provoz řecké tiskárny a zkouší své dovednosti překreslováním obrázků, 4.jde po stopách Minotaurova pokladu, 5 a 6. oddíl hrají společně seznamovací hry, 7. se setkává s bohyní krásy a výtvarného umění, 8. podstupuje řecký bojový výcvik, 9 a 10 hrají společně pašeráky v lese , konečně T-čko dobývá a brání hrad ( toto je naše poměrně nová aktivita, která úplně vyřadila paintball - jde o útok a obranu hradu za pomoci luků a bezpečných šípů ( s bambulí s molitanu, kdy každý hráč musí mít samozřejmě ochranné brýle. Hra má přesná pravidla a skupiny měří čas za jak dlouho bude hrad pokořen - pak se vystřídají a čas se porovná.

V poledním klidu je před příděmi našich galér ostrov lemnos, který je obsazen Trójskou posádkou. Některé lodě - děti zastavují a ostrov prozkoumávají  - opět jde o nepovinnou aktivitu typu Dračí doupě. Ostrova řídíme celkem na 4 místech a jen u mě se vystřídalo cca 7 posádek po 5-8 dětech. Zájem je veliký a naši námořníci jednak bohatnou, jednak sbírají nové hrdiny i vojáky.

Odpoledne po svačince - jogurt ( poctivý bohemilk) s borůvkami či musli dle výběru dětí jdou oddíly na oddílový program:

1 a 2 oddíl dobývají loď ( mimochodem loď Bouře je lodi, kterou v loni postavil Šaman právě pro 2 a 4. turnus - hráli jsme piráty)- viz fotogalerie, 3 a 4 oddíl hledají Prometheův oheň - v podstatě Pašeráci , 5a 6 oddíl hrají Zelenou kartu, 7. - Hrady a zámky, 8 je na hřišti a hraje bagrbal a MyFryFlo, 10 oddíl Uzlovací řeckou bojovku, a T- zkoumá dobré a špatné svědomí a pak se věnuje přípravě masa ( oddílaci si poručili 4 kg masa, které se nakládá a připravuje na večerní pobyt další den na hradě, kdy T-čko na ohništi bude připravovat stejky.

Máte pocit , že většinu her neznáte? Na našem táboře se nedočkáte žádných standartních sportovních programů ani "výletů"  - naopak se snažíme s dětmi dělat program , který se jinde - v rodině ani škole nedá zabezpečit či udělat.

Večer - nás čeká společná zmítačka ( diskotéka) . Není to moc mnou oblíbený program , ale děti ji mají rády. Atmosféru vás nechám ochutnat na několika fotkách.

T-čku zmítačku prodlužujeme , ale po 22:00 už vše spí. My jdeme na porau - zítra nás čeká velká hra o Zlaté Iásonovo rouno, hlídá 9. oddíl.

V to shonu a vypětí jsem opomněl poděkovat za dárky a různý materiál včetně dobrot pro klubovnu , které jste nám dali při odjezdu!!  Díky!!

Já su!!Hlavas

 

 

Den druhý - pondělí 15.7.2019

Kaliméro! Milí rodiče zdravíme vás z tábora do civilizace! Dnešní den je přeháňkový, občas nás zahnal drobný deštík, marodka je prázdná a všechno funguje.

Celý den je celotáborový - společný. Ráno se budíme v 7:00 a ihned se nastupuje na rozcvičku - žádné velké sportovní výkony se však nedějí, cílem rozcvičky je - probudit se. Následuje snídaně, úklid a v 8:30 se nastupuje na program.

Jak jsem už řekl, dnes bude společný. Dopoledne se tedy schází naše státy, pořádně se seznamují v rámci barev, fotí se, oblékají do kostýmů a chodí k altánu se splněnými úkoly z domova. Za tyto úkoly dostávají po jednom velkém zlaťáku - drachmy za každý z nich. Takže si dítka přichází na slušný balík... Také si malují a tvoří - každý - osobní kartičku velitele lodi, která směřuje na Tróju. Kartičky ihned laminujeme a děti je nosí na kroužku na krku. Kromě těchto kartiček mají i karty - bojovníků - posádky lodí, které mohly naleznout při noční včerejší hledačce po táboře.

Každá osoba - ať už kapitán lodi - dítě nebo jejich posádka mají na kartě vyznačeno 5 životů, různou sílu - 1-10, znamení narození - samozřejmě jméno a portrét.

Za dopoledne se stíhají ještě drobné hry - po barvách - tedy státech a už je tady oběd.

V poledním klidu , kdy oddíláci odpočívají - vedení tábora vyhlašuje nepovinnou - dobrovolnou aktivitu, která bude pokračovat během celého tábora - pro zájemce ze strany dětí. Jde o průzkum ostrůvků, které míjíme cestou. ( Znalci znají tuto aktivitu jako Dračí doupě ). Máme  celkem 4 místa kde probíhají průzkumy jednoho a toho samého ostrova - dnes poprvé je to maják na ostrově Sciros. Na průzkum chodí náhodně vzniklé skupinky dětí od 4 do 8 a hraje se ve fantazii dětí. Někdo vydělá to co nalezne, k někomu se přidá voják či hned i hrdina , děti mohou získat božskou kartu ( přízeň některého boha z Olympu, kartu štěstí nebo taky nějaké to drobné prokletí. Až bude více času pokusím se někdy rozepsat víc.

Odpoledne nás čeká první velká bojovka Aréna 6 královen - jde vlastně o přátelské válečné cvičení řeckých jednotek, s cílem vydobít si tu čest a zvolit jako první místo vstupu do Tróje a také nominovat své nejlepší hrdiny do arény.

Hra je bojovka na ocásky - velcí bojovníci mají za pasem ocásek, který se soupeř snaží strhnout. Poražený předá život a jde si pro nový. Za získané nepřátelské životy si potom barvy kupují lístky do arény. Nejlépe se dařilo černým, kteří získali nejvíce lístků. Hra je následně uzavřena, přesunujeme se pod hrad kde je již připravena aréna. Aréna má 3 kola, kdy v prvním se mohou utkat hrdinové z 1-4 oddílu, vítěz je odměně a může v aréně zdravma bez dalšího lístku zůstat na další kolo. Ve druhém kole mohou státy poslat hrdiny 1-8 oddílu, ve třetím a posledním hrdniny 1-T oddílu. Na každého hrdinu však musí složit vstupenku. Je na strategii vládců státu kolik hrdinů se do kterého kola pošle.

V prvním kole nakonec zůstávají stát ve velmi vzrušené atmosféře po jednom hrdinovi modrých, černý a bílých a boj je zastaven. Úplně stejně po obrovském fandění dopadá 2. kolo. Pak nás zahání děšť a třetí kolo musíme dohrát jindy. Hrdinové jsou samozřejmě na nástupu vysoce odměněni.

Malé děti měly svůj specifický úkol - skládaly mapu Tróje ( puzzle) - zde se nejvíce dařilo Mykénám...

Večer se aktivita zklidňuje oddíly odchází do lesa a hrají oddílové hry.

Večerka přichází ve 21:30, my jdeme na poradu, hodnotíme den, připravujeme detaily na další den a doktor nás všechny důkladně školí ze zdravotních věcí.

Pak ještě chvíli povídání a končíme také v postelích...

Já su!!   ( to je pozdrav)

Hlavas

Den první - neděle 14.7.2019

Před pár hodinami jsme se viděli a odjížděli na tábor - píši vám v rychlosti první zprávy z tábora.

Dojeli jsme dobře, cestou žádné komplikace nenastaly. Tábor jsme měli prvním turnusem vzorově připraven a tak přebírání nebyl žádný problém. Rozdělujeme se do oddílů, seznamujeme se s táborem, zabydlujeme chatičky a těšíme se na oběd. Ten přichází pro první směnu - oddíly 1-5 již ve dvanást hodin. V poledním klidu se dospěláci radí v klubovně a něco kují na večer... co to asi bude, že by zahájení celotáborové hry? No jasně, Vám to prozradím - započneme naši cestu antickým Řeckem.

Po poledním klidu se oddíly rozcházejí - většinou do lesa a hrají první hry. Také obdrží svoje státní trika ( jako Korynth, Théby, Sparta a další.

Zde budete nacházet zprávy - ve fotogalerii naleznete fotky oddílů, i států a další momentky.

Prosba - jen bych rád zpakoval 2 věci - dětem pište - ale prosím vyvarujte se láskyplných a stesklivých výjevů - jinak nám děti - a to zejména ty menší - zbytečně rozhodíte

-dále, poud budete dětem na tábor posílat balíček - prosím pouze trvanlivé věci - žádné sýry, měkké salámy či jogurty - neradi bychom řešili zavlečení střevních potíží.

Tak a od zítra již s řeckým pozdravem - ten si nechám na zítra!!

Zatím ahoj Hlavas

Doplnění událostí ze včerejšího večera

Večer po prvním nástupu zhruba do 20:30 se oddíly věnují seznamovacím krátkým hrám, ale právě o půl deváte se všichni scházíme v hangáru. Všechny děti mají na sobě barevná trička ( tím máme tábor rozdělen na 6 skupin). V hangáru sledujeme mystický příběh vedoucí k Trójské válce a to ve třech variantách. Sledujeme krátké divadelní kusy pojaté co možná nejvtipněji - kdy vypravěč vypráví příběh a herci jej hrají. Samozřejmě vypravěč herce řídí, napomíná neposlušné herce, děj vrací apod. Nyní již tedy víme, jak to vlastně bylo - proč Helena prchla s Paridem, jaké bylo jednání mezi králi Agamemnonem , Meneláem a Hektorem. Nenápadně jsme se přesunuli i my v čase, a z každého z dětí se stává řecký hrdina s jednou lodí  ale bez posádky či vojáků na palubě. Lodě dnes večer opustí řecké přístavy a vydají se na plavbu na Tróju.

A tak naši malí kapitáni si musí nějaké ty vojáky ( voják= zalaminovaná kartička postavy s určitou silou, v určitém znamení) naverbovat - vydávají se je za soumraku hledat. K tomu také nachází staré antické drachmy - zlaťáčky, které nás budou letos přes tábor provázet, které si budou děti shromažďovat, a na konci turnusy je budou moci utratit na jarmarku.

V noci se také děti schází s královnou svého městského státu - až uvidíte fotky svých dětí v barevných trikách, tak vězte že modří budou reprezentovat Théby, bílá barva patří Korynthu, zelení jsou Rhodesané, červená patří Spartě, černá Athénám a konečně žlutí jsou Mykéňané. Na signál zvonu lodě vyplouvají a naši válečníci odchází ulehnout před dalekou cestou do svých chatek a spacáků. My jdeme na poradu.

Další detaily o táborovém životě i jak co chodí Vám budu psát postupně.

Nyní je zvoněno na snídani, děti jsou po rozcvičce a my máme před sebou další den naplněný řeckými událostmi...

 

Kaliméro!

Hlavas

 


Diskuzní fórum není k akci založeno.